„HATÁRTALAN”-ul Erdélyben

2012. április 23, hétfő 22:31

2012.06.21.

[ Prezentáció letöltése ]

A Bethlen Gábor Zrt. Programigazgatósága 2011 tavaszán tette közzé pályázatát, mely lehetõséget adott 7. évfolyamos diákoknak határainkon túli tanulmányi kirándulásra. Iskolánk 4 fõs tanárcsapata készítette el a pályázatot, mely sikeres lett, s 772.200.- Ft összegû támogatást kaptunk erdélyi utunkhoz. Amikor mi, diákok is megtudtuk, hogy egy másik országba mehetünk, nagy izgalommal és örömmel láttunk munkához: már téli korcsolyázásunkkor videofilmet készítettünk, bemutatva a város Csónakázó –tavát; csoportokban útinaplót terveztünk; mûsort állítottunk össze; kisfilmet készítettünk városunk nevezetességeirõl; tanáraink pedig ráhangoló elõadásokat tartottak. Végre 2012. június 8-án éjfél után 17 perccel 50 fõs társaságunk kiváló sofõrünkkel, Gábor bácsival útra kelt. A reggeli órákban érkeztünk Nagyváradra. Szent László nyomában járva, megnéztük a róla elnevezett templomot, a székesegyházat, de nem hagytuk ki az Ady Múzeumot sem. Csucsára érve, a Boncza-kastélyban jártunk. Kalotaszentkirályhoz közeledve, rácsodálkoztunk a szépséges tájra, érkezésünk után pedig elfoglaltuk szállásunkat. A helyi általános iskola tanulóinak mutattuk be mûsorunkat, amit táncház követett. Itt mi is megismerkedtünk a kalotaszentkirályi népviselettel és néptánccal. A következõ napokban jártunk Kolozsváron, Tordán, Gyulafehérváron, Vajdahunyadon és Déván. A legemlékezetesebb ezek közül a tordai sóbánya és a vajdahunyadi, valamint a dévai vár volt. Déván felkerestük Böjte Csaba ferences rendi szerzetes által létrehozott árvaházat, ahol átadtuk a jótékonysági koncertünkön összegyûjtött pénzbeli adományt és magyar nyelvû könyveket, valamint részt vettünk az Úrnapi szentmisén is. Közben számtalan élményünk volt, s észrevétlenül még jobb csapattá váltunk. Az utazás során rengeteget énekeltünk, viccelõdtünk és játszottunk, nagyon jól éreztük magunkat, így együtt. Szomorúan, bár fáradtan vettük tudomásul, hogy elérkezett a hazautazás napja. Azért Világoson és Aradon még elénekeltük a magyar himnuszt. Ez az út sok mindent adott nekünk: ráébresztett minket, hogy vannak olyan embertársaink, akik kincsként õrzik magyarságukat, mi pedig megismertük az õ életmódjukat, hagyománytisztelõ kultúrájukat, ételeiket és a gyönyörû természeti adottságokat. Köszönjük tanárainknak, a minket elkísérõ szüleinknek, hogy részt vehettünk ebben a csodálatos utazásban. Kucsera Panna Majerhoffer Nóra Miklós Alexandra Pásti Dóra 7. osztályos tanulókSzent László Katolikus Általános Iskola Sárvár

Ossza meg másokkal is!

Belépés a Mozanaplóba

Iskolánk közelebbről

Archívum

A weboldal további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát. további információ

A weboldal cookie-kat(sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatás nyújtásában. Kattintson a Jóváhagy gombra, ha elfogadja a cookie-k használatát