Célkitűzéseink
8 osztályos (4+4) általános iskola.
Iskolánk céljáról, feladatáról
Speciális pedagógiai feladataink
Iskolánk céljáról, feladatáról
- Iskolánk az egyház küldetését szolgáló, szabadon választható nevelő – oktató intézmény.
- A hit és az alapműveltség találkozásának helye, amely az embert Emberré alakító érdekeket igyekszik közvetíteni, kialakítani, fejleszteni.
- Feladatunk a közösség minden tagjával életkori sajátosságaik figyelembe vételével megismertetni a keresztény világlátást, kibontakoztatni az összemberi értékeket, tanítványainknak az embertársak krisztusi szolgálatára – az emberi életre – felkészíteni.
- Biztosítani kell a hit és a tudás zavartalan együttlétét, de a tantárgyakat nem a hit együgyű alárendeltjének tekintve, hanem inkább olyan értékhordozóknak , amelyek segítségével a tanulók az Igazsághoz jutnak.
- Törekedni kell arra, hogy egyensúlyban legyen az egyetemes és vallásos műveltség. A hitben való érettség előfeltétele a jó katekézis. Ezt az itt tanítók szakmai jártassággal, krisztusi hittel, bölcsességgel, követendő emberi magatartással is serkenthetik.
- Biztosítani kell, hogy falaink között és azokon kívül is, a hit és az élet jól egymásra találjanak. Az a cél, hogy az egymásra találás a tanulókban is létrejöjjön. Vállalják a keresztény emberi felelősséget, törekedjenek az erényesség, az állhatatosság, megbocsátás gyakorlására.
- Alakuljon ki Bennük az önismeret, önellenőrzés és az önuralom képessége.
- A feladatok megoldásában a katolikus iskola minden tagja legyen segítőtárs, “a felelősségteljes együttműködést a közösség minden tagja – tanárok, szülők, növendékek, hivatali személyzet – egyaránt lelkiismereti kötelességének tekintse, s ki-ki saját szerepe, feladatköre szerint valósítsa meg”.
- Jellemezze diákjainkat az életkoruknak megfelelő (kommunikációs) készség.
- Cél, hogy minden tanuló adottságainak megfelelően tudása legjavát nyújtsa.
- A pedagógiai alapelvek közül hatványozottan érvényesüljön az egyéni bánásmód elve;
- Tehetségek felkutatása érdeklődési köröknek megfelelő foglalkozások (szakkörök) biztosítása. A szülők választási lehetősége!
- A kor kihívásaira fel kell készülni: pl. drogellenes programmal, környezetvédelmi neveléssel;
- Az iskola alapoktatási feladatokat lát el, ebben hasonlít az önkormányzati iskolákhoz. Önmagára nézve kötelezőnek tekinti az általános iskolai nevelési és oktatási dokumentumokat, figyelembe veszi a NAT irányelveit és a Törvény koncepcióját is.
- Az iskola működéséhez szükséges szakmai segítséget a Fenntartón kívül a Megyei Pedagógiai Intézet munkatársai és a szombathelyi Püspöki Általános Iskola tanárai adnak, az intézmény igénye szerint. A városi továbbképzéseken, szakmai konzultációkon, tanulmányi és sportversenyeken lehetőségeink szerint részt veszünk.
Speciális pedagógiai feladataink
- minden évben két “sima” első osztály indítása; Tanév végén szülők igénye szerint tagozat választása: idegen nyelv, zenei tagozat
- biztosítani két idegen nyelv (német-angol) tanítását, évfolyamonként emelkedő heti óraszámban, nívócsoportok kialakítását megcélozva az alapfokú nyelvvizsgát; lehetőséget adva a két idegen nyelv együttes tanulására az “átjárhatóság” biztosításával;
- lehetőséget biztosítani a számítástechnika tanulására csoportbontásban ill. az alsó tagozaton szakköri keretben. A gyengébb tanulócsoportnak kevesebb a jobb képességűeknek emelt szinten, magasabb heti óraszámban;
- az egyik hittanóra egyházi ének;
- a napközi keretein belül illemtan tanítása, élethelyzetek teremtésével, szituációs játékokkal
- elősegíteni az iskolai könyvtár évenkénti bővítését;
- a tanulók tudásszintjének javítása
- a gyengébbek felzárkóztatása csoportfoglalkozással és korrepetálással;
- lényeglátásra nevelés;
- gondolkodás-fejlesztés;
- olyan emelt szintű zenei képzés nyújtása, melyben a tananyag elsajátításán kívül egyrészt népitánc oktatásban részesülnek a tanulók; másrészt olyan elméleti ismeretek birtokába jutnak, mely biztosítja felvételüket a zeneiskolába;
- szaktanárok végzik a készségtárgyak (rajz, ének-zene, tömegsport) tanítását már az alsótagozatban, hogy maximális lehetőség legyen a tehetséges gyerekek minél korábbi “felfedezésére”;
- a tehetséggondozás szakköri keretekben való biztosítása;
- a lehetőségekhez mérten megvalósítjuk a minden napos testedzést;
- egészséges életmódra nevelés, környezetvédelem
- tevékenykedtetéssel váljanak a tanulók a tanítási-tanulási folyamat aktív részesévé, hozzájárulva értelmi erőik önálló ismeretszerzési, kommunikációs, cselekvési képességeik kialakulásához, fejlesztéséhez;
- középpontban az egész személyiség formálása áll
- napközit működtet;
- iskolai könyvtári ellátást biztosít;
- nemzeti etnikai kisebbségi feladatokat igény esetén ellát;
- informatikai oktatást, illetve e tantárgyból emelt szintű képzést biztosít csoportbontásban;
- külön bánásmódban részesíti a hátrányos helyzetű és veszélyeztetett tanulókat,
- logopédiai szakszolgálatot lát el;
- a tanulási nehézségekkel küzdő tanulók számára egyéni fejlesztési ütemterv szerinti haladást biztosít;
- vállalja “más fogyatékos” gyermekek képzését.
szlki.sarvar
twitter.com/szlki